5 signalen dat je site niet meer voldoet aan Google

23 mei 2017 om 10:45

Minimaal de helft van alle websites van het MKB zijn verouderd en niet geoptimaliseerd voor mobiele programma's, meldt een artikel van de Zaak. Herken je dit?

Misschien zie je de noodzaak niet in van een nieuwe website. De oude draait toch nog? Plus de meeste klanten komen niet via de website bij jou terecht. Jouw bedrijf begint met mond tot mond, via via en gunnen.

Maar ook potentiele klanten die via andere kanalen bij jou terecht komen, kunnen afknappen op een gedateerde en niet-functionerende website. Je website blijft nu eenmaal jouw online visitekaartje. Daarom belichten we in dit artikel de vijf signalen (en gevolgen) van een verouderde website.

Niet mobielvriendelijk

Sinds april 2015 worden websites die niet mobielvriendelijk zijn afgestraft door Google. Europa’s grootste zoekmachine indexeert websites lager als het blijkt dat een website niet goed mee schaalt op een telefoon, te kleine tekst heeft of verouderde programma’s heeft draaien zoals Flash.

Bovendien levert een website die niet mobielvriendelijk is veel geïrriteerde bezoekers op. Potentiele klanten surfen verder, weg van jouw mobiel onvriendelijke website. In 2014 is gemeten dat de helft van al het internetverkeer van een mobiel apparaat komt. Via Google Analytics is te achterhalen hoeveel bezoekers er via een mobiel apparaat op jouw website terecht komen.

Je kunt zelf de teksten en foto’s niet aanpassen

Is je website ondergebracht in een systeem dat je niet begrijpt of waar je simpelweg niet bij kunt? Dat is niet meer van deze tijd en bovendien erg zonde. Als ondernemer zou je je eigen website moeten kunnen beheren. Want de kans is groot dat er verouderde content op de website staat en dat de teksten na lancering van de website niet meer zijn aangepast.

Een actieve site wordt gewaardeerd door Google. De teksten moeten af en toe gewijzigd worden en nieuwsberichten of artikelen moeten geplaatst worden voor een up-to-date imago. Je bedrijf verandert en de website moet mee veranderen. Actuele en goede informatie maakt een website aantrekkelijk, zowel voor Google als voor jouw bezoekers.

Geen goede basis voor zoekmachines

De website is niet gebouwd (én niet onderhouden) om aan de nieuwste eisen van Google te voldoen. Dat betekent dat de techniek het al verhinderd om beter gevonden te worden.

Bij ACF Bentveld media bouwen we de websites zoekmachinevriendelijk. Dat houdt in dat alles op de juiste plek staat. Dat je zelf pagina’s aan kunt maken met titels, kopjes, subkopjes en meta beschrijvingen. Wat belangrijk is, is dat het CMS-systeem voor je website ook regelmatig updates aanbiedt zodat de website up-to-date blijft met de nieuwste technieken.

Geen inzicht in statistieken

Je weet niet hoeveel bezoekers jouw website heeft per maand. Je hebt geen idee waar ze naar zoeken, wat ze lezen en wanneer ze afhaken. Dit is cruciale informatie om op in te haken. De meeste systemen hebben een Google Analytics koppeling ingebouwd. Zo ook het systeem van ACF Bentveld media. Met Google Analytics krijg je inzicht in het surfgedrag op jouw website. De pagina waar je veel mensen ziet afhaken kun je bijvoorbeeld herschrijven of een ‘call-to-action’ bij plaatsen.

Verouderd design

Desondanks techniek voorop staat bij een moderne website, is de uitstraling van je website heel belangrijk voor bezoekers. Een verouderde uitstraling is een slecht visitekaartje.

Voordat je met een ontwerper om tafel gaat is het handig om duidelijk te hebben wat jouw website moet uitstralen. Dit is niet moeilijk, want je bezoekt dagelijks veel websites. Probeer een aantal dagen bij te houden welke sites je bezocht hebt en welke je niet of wel aanspraken. Zo ben je beter voorbereid en kun je de ontwerper beter inlichten over jouw persoonlijke smaak. Vergeet niet: een goede ontwerper houdt rekening met jouw smaak maar heeft ook een adviserende rol.

Een nieuwe website

Hoe pak je dat aan? Je vraagt je bijvoorbeeld af:

  • Hoe weet ik dat ik investeer in de juiste partij?
  • Is mijn website straks wel goed vindbaar?
  • Wordt de website wel goed getoond op mobiele apparaten?


Om deze vragen te beantwoorden kun je zelf goed onderzoek doen naar verschillende partijen. Wij weten inmiddels van de meeste 'zoekenden' wat ze willen, dat is namelijk compleet betaalbaar online zijn.

Daarom hebben wij voor MKB’ers, zelfstandigen, verenigingen en starters een speciaal product ontwikkelt. Een Plus Website is een website voor maar 25 euro per maand (excl. BTW). Jij denkt vast: Jaja, en wat zijn dan de verborgen kosten? Maar we kunnen je alvast verklappen dat deze er niet zijn.

Wat krijg je voor 25 euro per maand?

  • Een Google-vriendelijke (vindbare) website
  • Een uniek design voor je website
  • Schaalt mee op verschillende apparaten, responsive!
  • Beheer zelf de website via ons eigen CMS
  • Later gemakkelijk uit te breiden of aan te passen
  • ACF Bentveld media past automatisch updates toe voor continuïteit 
  • Technische ondersteuning en/of aanpassingen voor 3 uur per jaar
  • Incl. domein en (meerdere) e-mailadressen
  • Per jaar opzegbaar


Bekijk ons veelzijdige portfolio voor referenties en meer inzicht in ons werk. De websites zijn stuk voor stuk Google- en mobielvriendelijk gebouwd en hebben daardoor al een kickstart gekregen!

Kijk eens kritisch naar je eigen website en naar jouw plannen voor de toekomst. Moet je website daar niet in mee genomen worden?

Wij staan je graag te woord en denken met onze klanten mee. Een afspraak voor een gesprek is zo gemaakt. Zo’n gesprek werkt altijd verhelderend en is altijd vrijblijvend. Lees meer over onze Plus Website en het abonnement.



HTTPS

ACF Bentveld in een notendop

ACF Bentveld is ontstaan door het samenvoegen van de bedrijven ACF Automatisering, Bentveld Automatisering en Alstro Media en is gevestigd op de begane grond in het pand aan de Ecu 2 in Emmeloord. Wij kunnen je volledig tot dienst zijn. Daar zijn wij goed in. Zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.

Klantenbeoordelingen

(8.2/10)
The Feedback Company