5 tips om van uw bezoeker een klant te maken

1 mei 2017 om 17:22

Als bedrijf zijnde heb je natuurlijk een website. Een website dient in de meeste gevallen als aantrekkelijk visitekaartje. je bezoekers zijn op zoek naar bepaalde informatie en als ze die gevonden hebben (of niet) dan surfen ze weer verder. Maar wat als je meer uit je website wilt halen? Wat gebeurt er als je de bezoekers een handje helpt?

Off-Road Verhuur case
Sinds 2007 is Off-Road Verhuur huurleverancier van kleine transportmiddelen. Ze wilden meer uit hun site halen, met name meer offerte aanvragen. Wij hebben een nieuwe website voor ze gemaakt. Op elke pagina staat een opvallende button ‘vraag offerte aan’. Door simpelweg deze button op elke pagina te plaatsen is er een verdubbeling van het aantal offerte aanvragen ontstaan!

Moeten we nu massaal dezelfde buttons op onze eigen site plaatsen? Nee, want dat zal niet hetzelfde effect hebben. Het gaat om jouw verhaal, jouw bezoekers en jouw site. Een button is slechts één van de vele efficiënte manieren om een call to action te creëren.

Call to action
Call to action is het overhalen van jouw bezoekers na het lezen van jouw boodschap om over te gaan tot actie. Een actie kan zijn een aankoop, ergens voor inschrijven, contactinformatie achterlaten, offerte aanvragen of om je te bellen.

Het belangrijkste is de tekst die voor de button staat. Geef in deze tekst (kort!) antwoord op vragen zoals: voor wie is jouw dienst of product, in welke behoefte voorziet het en wat is het resultaat. Zorg dat jouw call to action op deze pagina direct zichtbaar is. Maak het opvallend en aantrekkelijk. Een aantal tips:

  1. Geef een call to action button een opvallende kleur, een kleur dat niet onderdeel is van de huisstijl
  2. Vermijd ‘klik hier’, gebruik gebiedende wijs en aantrekkelijke teksten zoals: ‘Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang 5 euro korting op uw aankoop’
  3. Beloon de bezoekers die informatie achter laten. Voor wat, hoort wat. Als je wilt dat ze zich inschrijven voor de nieuwsbrief geef je ze bijv. een e-book met gratis tips.
  4. Maak het ze gemakkelijk en vermijd drempels zoals het achterlaten van telefoonnummers of andere gevoelige informatie.
  5. Inhoud is het belangrijkst. Dus scan de tekst kritisch die je bij de call to action plaatst.

En stel altijd de vraag: Wat wilt je dat er nu gebeurt?

Zorg dat uw bezoeker reageert, want dat doet hij niet uit zichzelf. Schrijf dus op wat je precies van hem verwacht.

Succes met het schrijven en maken van jouw call to action!



Voorbeeld van een call to action
Call to action

ACF Bentveld in een notendop

ACF Bentveld is ontstaan door het samenvoegen van de bedrijven ACF Automatisering, Bentveld Automatisering en Alstro Media en is gevestigd op de begane grond in het pand aan de Ecu 2 in Emmeloord. Wij kunnen je volledig tot dienst zijn. Daar zijn wij goed in. Zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.

Klantenbeoordelingen

(8.2/10)
The Feedback Company