Tips voor het schrijven van webteksten

22 mei 2017 om 16:20

Een schrijversblok, wie kent het niet? Er staat een fonkelende nieuwe site te wachten op tekst maar de woorden komen niet. En dat is nou zonde, want uw online visitekaartje moet niet alleen visueel maar ook inhoudelijk aantrekkelijk zijn.

Om u alvast een goede start te geven we een paar tips:

  • Denk (en schrijf) vanuit de bezoeker van uw site. Trap ik een open deur in als ik dat zeg? Jazeker, maar het wordt nog vaak vergeten. Bedrijven vertellen graag over zichzelf en hun diensten, maar een website bezoeker wil snel antwoorden zien op zijn vragen. Begin bijvoorbeeld met het beschrijven van uw diensten met een herkenbare vraag. 
  • Tekst moet niet véél zijn, maar goed. Houd het kort en bondig. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat de gemiddelde internetgebruiker namelijk in 10 seconden beslist of hij op de site blijft of verder surft. Ellenlange teksten zijn in dat geval dus niet wenselijk.
  • Wees consequent. Houd alles in dezelfde stijl. De grootte van de letters, de taal, het gebruik van hoofdletters etc. Laat alles sowieso doorlezen door iemand, twee zien namelijk meer dan één.
  • Verdeel het verhaal in stukken. Kijk kritisch naar wat u wilt vertellen en bedenk hoe u dat het best in kunt delen. Diensten zijn vaak te verdelen onder verschillende pijlers en/of disciplines. Zo wordt een verhaal overzichtelijk voor uzelf maar vooral voor uw bezoeker!


Komen de woorden nog niet op papier? Wij nemen graag de pen van u over.



Noteblok op toetsenbord

ACF Bentveld in een notendop

ACF Bentveld is ontstaan door het samenvoegen van de bedrijven ACF Automatisering, Bentveld Automatisering en Alstro Media en is gevestigd op de begane grond in het pand aan de Ecu 2 in Emmeloord. Wij kunnen je volledig tot dienst zijn. Daar zijn wij goed in. Zodat jij kunt doen waar jij goed in bent.

Klantenbeoordelingen

(8.2/10)
The Feedback Company